Войти / Регистрация
Корзина

  • Ваша корзина пуста
Войти / Регистрация
Корзина

  • Ваша корзина пуста

Статья «Wellbeing Improvement Strategies, "Общественные науки и современность"»

Авторы:
  • Аврамова Елена Михайловна1
стр. 64-72
Платно
1 Российская академия народного хозяйства и государственной службы при Президенте РФ (ИНСАП РАНХиГС)
  • SDI: 007.001.0869-0499.2016.000.002.64.72
Ключевые слова:
  • socio-economic strategies
  • social politics
  • wellbeing
  • social development resources
  • employment
  • education
  • social feeling
  • стратегии социально-экономического поведения
  • социальная политика
  • благосостояние
  • социальные ресурсы развития
  • занятость
  • образование
  • социальное самочувствие
Аннотация:
The author has analyzed certain aspects of socio-economic strategies people employ in the periods of economic stability and during crises to demonstrate (on the basis of data collected by the Institute of Social Analysis and Forecasting in the fall of 2014) that only about 20% of population opt for active strategies: upgrading education and/or different types of employment potentially conducive to higher living standards. The Social Feelings of Russia’s Population Survey (INSAP RANKhiGS, February- May 2015) has shown that despite certain negative aspects of the current economic situation the majority remains optimistic even though two thirds of the total population has already felt the pressure of the crisis. Optimistic assessments and reliance on informal channels of vertical mobility do not urge people to move to active wellbeing improvement strategies.

Архивные статьи (2015 год и ранее) доступны для ознакомления бесплатно, для скачивания их необходимо приобрести. Для просмотра материалов необходимо зарегистрироваться и авторизоваться на сайте.

Чтобы приобрести доступ к материалу для юридического лица, пожалуйста, свяжитесь с администрацией портала с помощью формы обратной связи либо по электронному адресу libnauka@naukaran.com.  

Действия с материалами доступны только авторизованным пользователям.